תוצאות הסקר הגדול מבית קו במערכה. את מי היית בוחר למנהיג דגל התורה, ואת מי לנכד הדור


תוצאות הסקר הגדול:
קו במערכה מציג הערב את תוצאות הסקר הגדול והייחודי מסוגו שכמוהו נערך אי פעם, וזאת על רקע מלחמת המחנות והנכדים בבני ברק. הפריימיז להנהגת דגל התורה.
השאלה ראשונה שנשאלה היא. הקש את בחירתך למנהיג דגל התורה. כאן באו 11 אפשרויות לפי הסדר הבא: ה.גאון ר' דב לנדא, הגאון ר' ירחמיאל גרשון אדלשטיין, הגאון ר' חיים קנייבסקי, ר' יגאל רוזן, הגאון ר' משה הלל הירש, הגאון ברוך מרדכי אזרחי הגאון ר' בערל פוברסקי, ר' ברוך סאלוויציק, ר' יצחק זילברשטיין הקישו, ר' דוד כהן, ור' אביעזר פילץ.
והנה התוצאות של הסקר כפי שהצביעו בו אלפי איש. במקום הראשון, הוצב הגאון ר' דב לנדא עם 22.90% שהצביעו עבורו. אלא שכאמור אמש, הצבעה זו זה לא משקף עקב התקלה שהייתה.
במקום השני ובעצם כנראה הראשון: ר' יגאל רוזן עם 15.10%, אחריו ר' חיים קנייבסקי עם 12.20%, אח"כ ר' יצחק זילברשטיין עם 11.40%, אחריו ר' משה הלל הירש עם 9.80%, אח"כ ר' ברוך מרדכי אזרחי עם 8.70%, אחריו גרשון אדלשטיין 8.50%, אח"כ ר' דוד כהן עם 4.50%, אח"כ ר' ברוך סאלוויציק עם 4.20%, ואחרון נבחר ר' בערל פוברסקי עם  2.50%. במקום אחרון הוצב הגאון ר' אביעזר פילץ עם 0.10%, אך לא זה ולא התוצאה בר' דוד כהן משקפים את התוצאה האמתית.
ולשאלה השניה.
שאלה שניה. את מי תבחר למנות כ"נכד הדור". יענקוש קנייבסקי, אריה קנייבסקי, דודוש שפירא הקישו, מוטי פאלי  או את  אף אחד מהם
59.50% בחרו בתשובה: אף אחד מהם, אח"כ מוביל אריה קנייבסקי עם 9.30%, אחריו יש תיקו בין מוטי פאלי ליענקוש קנייבסקי עם תוצאה שווה של 9.10% לשניהם, אחריהם דודוש שפירא עם 8.60%, ו4.30% לחצו על תשובה אחרת – היינו  מקש אחר.
והשאלה שלישית. כיצד הייתה רוצה לראות את מפלגת דגל התורה בבחירות הבאות. לריצה נפרדת, או ריצה משותפת עם אגודת ישראל, ריצה משותפת עם ש"ס, או ריצה משותפת עם  ש"ס ואגודת ישראל הקישו או בכלל ריצה משותפת עם יחד
הבחירה המובילה היא לריצה עם מפגלת יחד: 34.80% בחרו באפשרות זו. לאחר מכן בריצה נפרדת כל בחרו 29.50%, לריצה מאוחדת עם ש"ס ואגודה בחרו 12.30%, לאחר מכן בחרו 9.80% באפשרות של ריצה כמו היום – היינו עם אגודת ישראל, באפשרות של דגל התורה וש"ס בחרו 7.80%, ובתשובות אחרות בחרו 5.90%.
ולשאלה המרתקת הרביעית. את איזה דרך לדעתך ממשיך הגרי"ג אדלשטיין: את דרך החזון איש, את דרך הבריסקרעוב, את דרך הרב שך, את דרך הרב אלישיב, את דרך הרב וואנזער, את דרך הגראי"ל שטיינמן, את דרכו של דוד שפירא או שזו דרך חדשה.
במקום הראשון: את דרך הגראי"ל שטיינמן. כך השיבו 33.60%. מעניין. במקום השני את דרכו של דוד שפירא, כך השיבו 29.50%. אחריהם בפער גדול נבחרה דרך הרב וואזנר עם 12.70%, בדרך הרב אלישיב בחרו 4.40%, בדרך הברסיקרעוב בחרו 3.30%, בדרך הרב שך בחרו 2.20%, בדרך החזון איש בחרו רק 1.90%, ובאפשרות של דרך חדשה הצביעו רק 1.70%. באפשרות אחרת בחרו 11.70%, וכבר היה מי שהעיר לנו שהיה צריך לתת אפשרות אחרת, שאין בכלל דרך.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל