חשיפה: דברי מרן הרב שך לרבנית רחל אוירבעך, והטרור שהופעל כנגדה מבית סלבודקא
חשיפה ראשונית. לרגל
עשרים ושמונה שנים לפטירתה של הרבנית אשת חבר מרת רחל אוירעבך ע"ה שחל היום
יום שני י"ד טבת, ולרגל מהפכת הנהגת דגל התורה, קו במערכה חושף: השיחה
המיוחדת עם מרן הרב שך זי"ע ומה שאמר לרבנית, והטרור שחוותה הרבנית ע"ה
מתלמידי הגר"ד לנדא לאחר המכתב בשנת תשמ"ט, בשנה האחרונה לחייה.
כפי
שמובא כאן בכתבה נפרדת, לבקשת מרן הרב שך, יצא רבינו שליט"א במכתב מחאה חריף
שפורסם מעל גבי היתד נאמן דאז, כנגד שיטת היחידאה של הגר"ד לנדו שהיה לפני
גיל הששים, שבמכתבו ניסה לקרר את כל המערכה הכבירה שהייתה אז שהובילו כל גדולי
ישראל בראשם מרן הרב שך זי"ע.
על המכתב
שהיה, ועל סערת התקופה, נשפך דיו רב, והדברים ידועים פחות או יותר, בעיקר פחות
ותלוי גם לאיזה רובד גיל.
אלא
שהיום קו במערכה חושף בחשיפה ראשונית, את מה שמה שלא ידוע לציבור. טרור חסר תקדים
שהופעל על הרבנית מרת רחל אוירבעך ע"ה, שנפטרה שנה לאחר מכן, וכפי שסופר לנו
בכלי ראשון על ידי עדים למעשה, שהתגוררו בשכנות לרבנית וראו את מה שקורה מול
עיניהם, וידם קצרה להושיע
לאחר
פרסום מכתבו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א בשנת תשמ"ט, החל מסע טרור
מאורגן וקשה על ידי תלמידי הגר"ד לנדו מישיבת סלבודקא. מכתבים וטלפונים מלאי
קללות ונאצות הגיעו למעונו של רבינו שליט"א בדירתו ברחוב גשר החיים, כאשר
רבינו שליט"א בכלל לא שהה בבית בכל ימות השבוע אלא בישיבה, והרבנית היא זאת
שספגה את כל הנאצות.
לילה
אחד, כך מספרים השכנים בבניין לקו במערכה, הופיע לפתע מכבי אש תוך צפירות בהלה,
תוך שהם מחפש בבהילות את משפחת אוירבעך לאחר שהוזעקו למקום על ידי מתנכלים שונים,
שאז כהיום מושחתים היו ומושחתים נותרו, ורק לאחר שבדקו את המקום וראו שאין כלום,
עזבו את המקום. אלא שלא חלפו מספר דקות, והנה לפתע מופיע אמבולנס שהוזמן על ידי
אותם אנשי דלא מעלי כדי להפחיד ולהטריד את הרבנית ע"ה.
מספרים
השכנים שנזכרים באותם ימים, כי מסע טרור זה שהגיע מתלמידי ישיבת סלבודקא, גרם לעצב
רב וקשה ביותר לרבנית ע"ה, שכאמור היה זה השנה האחרונה לחייה. השכנים שמספרים
את זה נזכרים במה שהיה אז, וקולם נשבר. היה קשה לראות איך אותו מסע טרור מופעל על
הרבנית ופשוט יורדים לה לחיים. זה היה לה קשה מנשוא.
וכאן אנו
מגיעים לחלק המרכזי בסיפור. אז לא כהיום, היו החיים קצת שונים, ודאי באותו בניין
והיה שם פרוזדור בסמוך לכניסה, והדלת הייתה פתוחה. יום אחד, הטלפון בבית רבינו
שליט"א, מצלצל ומצלצל ומצלצל, ואיש לא מרים. לאחר שהטלפונים לא פסקו, נכנסה
אחת השכנות שהיא גם בת משפחה, והרימה את הטלפון. על הקו נשמע קול ערב במתיקות
התורה, של יהודי מבוגר. שלום, כאן מדבר לייזר שך, אפשר לשוחח עם הרבנית? שאל מרן
הרב שך. התשובה הייתה שהרבנית לא נמצאית כרגע. מרן הרב שך ביקש שימסרו לה שהוא
התקשר.
לאחר
מכן, סיפרה הרבנית לבני משפחת כי מרן הרב שך זי"ע שב והתקשר ושוחח איתה בכדי
לעודד את רוחה ולנחמה, ואמר לה: אל תדאגי. דעי לך בעלך הוא גדול הדור שיעמוד
בפרץ בדור הבא.
עד כאן
הסיפור כפי שסופר מכלי ראשון מפי עדי המעשה, השכנים במקום שהפליגו שוב לימים ההם.
האמת היא, שבחלק השני אין שום חידוש. כל מי מכיר והכיר את עמל התורה והשקידה של
רבינו שליט"א, יחד עם רוח התורה והשקפתה ושימוש החכמים, ידע שרבינו
שליט"א כבר אז היה מגדולי הדור ממש. ואכן, אז הדבר היה ברור לכולם, שכן היה
זה בזמן שגדולי ישראל נקבעו על ידי גדלות בתורה ושימוש חכמים והמשך המסורת. אז לא
היה זה כהיום שנערי האינטרנט זבי החוטם יחד עם העסקנים שמריצים את מי שנח להם
להשתמש בו לצרכיהם, הם הבוחרים את גדולי ישראל.
החידוש
בסיפור הזה, שהיום אנו מבינים שאותו רע של טרור שיצא מבית סלבודקא וחוגי
הגריינימן, בלי להכליל את כולם כמובן אבל היו אלו וגם היום אלו רובם כך, זה לא
התחיל היום. הרע הזה טמון היה ונמצא בהם כבר מאז. אותה הדרך אותה השיטה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה