פרסום ראשון. בוקה ומבלוקה בתוככי שחיטת הכשרות שארית ישראל.

פרסום ראשון. בוקה ומבלוקה בתוככי שחיטת הכשרות הגזולה הרבנות שארית ישראל. הרב אליהו  מאיר שוורץ, אחד מרבני שלושת השחיטות שתחת הכשרות הנ"ל, יוצא בחריפות נגד השחיטה החדשה של הכשרות שחיטת 'תפארת' שבראשות הרב מרדכי גלאי, ותוקף שרמת הכשרות שם פחותה אפילו מרבנות!!!! כמו"כ נחשף: ירידה קשה במכירות של שחיטת הרבנות שארית ישראל. ומנהל משחטת 'עוף ירושלים' דני מזרחי משתולל לנוכח קריסה במכירות, ובעיצומו של השבת צלצל לרפי מנת כדי לאיים. דני מזרחי מאיים בהפסקת כל השחיטות של הכשרות, מה שהביא לפרסום המכתב של הרב גלאי אתמול ביתד הלא נאמן – כל הפרטים בפרסום ראשון.
רקע: נכון להיום, יש לכשרות הגזולה הרבנות שארית ישראל, משחטה אחת עם שלושה שחיטות שונות. השחיטה הראשונה, הוותיקה והמהודרת ביותר, עליה סומכים כל התלמידי חכמים שבדור, היא שחיטת הגאון ר' נחום יברוב, שהינו תלמיד חכם בכל קנה מידה ומומחה ידוע לשחיטה, שהגרי"ש אלישיב סמך עליו בשני ידיו.
אגב, כניסתו של הגאון ר' נחום יברוב למשחטה ומיניו לרב השחיטה, הייתה כאשר התעוררה ביקורת על שחיטת שארית ישראל דאז, ואף הרב יברוב עורר על בעיות מסוימות שיש בשחיטה, אמנם האחראים דאז, לא אבו לשמוע ביקורת. סופו של דבר הקים הגרי"ש אלישיב בי"ד מיוחד לבירור העניין, בבי"ד היו חברים הגאונים ר' צבי ובר ר' דוד מורגנשטרן, ור' אברהם ליבוביץ, והתברר כי התלונות צודקות, ובשל כך הורה הגרי"ש אלישיב כי ימונה הרב יברוב לרב השחיטה ובכך ייפתרו הבעיות.
במשך השנים, בשל ניסיון המורדים בגדולי ישראל ובמושג 'דבר אחד לדור', כאשר לחמו נכדי הגרי"ש אלישיב לבית משפחת קנייבסקי עם שאר המרעין בישין בסבם הגדול פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, וניסו להקים כשרות אחרת בראשות ר' שב רוזנבלט, תוך ערעור המסוכמות והסמכות של גדולי ישראל, הוחלט לפתוח שחיטה נוספת של איש מטעמם כדי לנסות להרגיע את תאוות המלחמה שלהם בהגרי"ש אלישיב ובדרכו. בראש השחיטה הוצב ברב אליהו מאיר שוורץ, כאשר בתחילה היו שהעדיפו משיקולי פוליטיים לצרוך דווקא משחיטה זו, כאשר מאידך האברכים החשובים והתלמידי חכמים ומרבית הציבור החרדי ההולך אחרי גדול הדור האמתי מרן הגרי"ש אלישיב, ממשיכים לצרוך בדווקא משחיטת הגאון ר' נחום יברוב.
עם חלוף הזמן, נשכחו המלחמות ונשתנו הזמנים, ומרבית העם חדל מלהבחין בין שני השחיטות, מלבד התלמידי חכמים והיראים והשלמים שהמשיכו להעדיף את שחיטת הרב יברוב.
לפני חצי שנה, בתחילת קיץ תשע"ז, נפתחה שחיטה שלישית ב'עוף ירושלים' תחת הרב מרדכי גלאי. אז, היו מי שניסו אז לטעון מספר גירסאות להכנסת הרב גלאי לשחיטה נוספת. באתרי הבואש צמאי הדם והמחלוקת שקונים כדרכם כל קשקוש שאומרים להם, מיהרו לכתוב שהמטרה היא הוצאתו בהמשך של הרב יברוב מהשחיטה, עקב השתייכותו לציבור המבינים בעם. אלא שכל מי שקצת יודע מה קורה היום במערכת הכשרות של השחיטה והמשחטה, יודע שמדובר בקשקושי דברים. גירסא נוספת הופיע ביתד, לפיה יש עומס אדיר של ביקוש לעופות, ומשכך נוצר הצורך לפתוח שחיטה שלישית. לפי היתד של אז, עד עתה התקיימו 2 מסלולי שחיטה, האחד בראשות הגאון הרב נחום יברוב, והשני של הרב אליהו מאיר שוורץ, כשיחדיו הם סיפקו כ-20 אלף עופות ביממה. ומעתה, עם הוספת מסלול השחיטה הנוסף בראשות הרב גלאי צפוי המספר לגדול ומידי יום ישחטו כ-30 אלף עופות.
אלא שגם זה קשקוש בתוך קשקוש. גם מה שנשחט בשני השחיטות, נמצא בירידה מתמדת, וכחלק מההתרסקות הכללית של הרבנות 'שארית ישראל'. וכפי שקו במערכה חשף מפעם לפעם על אי האכפתיות של הציבור הנוורגי היום להוראות מרבנן ורבנן לגבי הכשרות ולגבי שום דבר, וכך השחיטות הזולות יותר משגשגות, כאשר בהרבה שכונות שהיה נמכר בהם בדווקא שחיטת שארית ישראל, החלו למכור בכמויות שחיטה של כשרות זולה יותר, והדברים ידועים ומפורסמים.
קו במערכה חשף בזמנו את שני הסיבות הנוספות להוספת השחיטה השלישית של הרב גלאי. סיבה אחת היא פוליטית טהורה, דרישה שהגיעה מבני הבית המושחתים ברחוב רשב"ם הבן והנכד יענקוש.
היות והרב הדומיננטי במערכת הרבנות שארית ישראל הוא הרב שבח צבי רוזנבלט. אלא שדא עקא, הוא מסוכסך עם רב השחיטה ר' אליהו מאיר שוורץ ואף מבקרו בחריפות. במצב זה השחיטה היחידה עליה סומך ידיו ר' שבח צבי רוזנבלט, היא השחיטה המהודרת יותר, של הגאון ר' נחום יברוב. מצב זה לא נעים לעסקנים המושחתים מבני ברק. זוהי הסיבה שהביאה את הדרישה להוסיף שחיטה חדשה תחת הרב גלאי, כדי שלא יהיה מצב שרק שחיטת הרב יברוב מקובלת על ר' שבח רוזנבלט.
הסיבה השניה, שאותה גם אומר הרב גלאי בעצמו, הוא הנזק למכירות שארית ישראל בשחיטות פרטיות שהחלו צצות בהמוניהם, כאשר הרב גלאי נותן את הכשרו עליהם. כדי למנוע מכך, ביקשו מבית הגר"ח מהרב גלאי להיכנס לרבנות שארית ישראל, ובכך להחזיר את המכירות של הרבנות שארית ישראל לגובה.
בניגוד לנכתב ביתד הלא נאמן, שכדרכם אין שם טיפת אמת, השחיטה שלישית לא באה בנוסף ולנוכח צריכה מוגברת, אלא שזה הגיע על חשבון שני השחיטות האחרות ובעיקר זו של הרב שוורץ. אם עד היום היו לכל שחיטה חמש שחיטות בשבוע, לא עוד! מאז השחיטה השלישית כל השחיטות וכן שחיטה תצטמצם. הדבר גרן לזעם רב של השוחטים הקבועים שזה פוגע להם בפרנסה. הדברים הגיעו עד כדי כך שהם פנו לדיין הפוליטי מבני ברק, אלא שכדרכו הוא דחה אותם בקש.
ויש עוד סיבה לכל השחיטה החדשה. מי שמונה למנהל ורב השחיטה של 'תפארת' הוא אפרים לייכטר שהוא חתן של ר' שבח רוזנבלט. הוא יחד עם הרב נדל אחראים על השחיטה, והם מקבלים את הכסף הגדול ממשחטת עוף ירושלים. אביו של הרב נדל הוא חברותא של הגר"ח. וכך נוצרה השחיטה החדשה, לדאוג לפרנסה של המקורבים.
חצי שנה חלפה מאז, ומתברר שמתחת לפני השטח, הכל רועש וגועש. במכתב שכתב הרב אליהו שוורץ לפני חודשיים, במוצאי שבת לפרשת וישלח, הממוען לחבר בד"ץ הכשרות הרב רובין, והתגלגל לידי קו במערכה, תוקף הרב שוורץ בחריפות רבה את רמת הכשרות בשחיטה השלישית החדשה של הרב גלאי, וטוען שצוות השוחטים של הרב גלאי "רמת כשרותם אינה מגיעה לקרסולי רמת הכשרות של הרבנות הראשית", כמו"כ מבכה הרב שוורץ את העובדה שמאז נכנסה השחיטה החדשה, הם ניזוקו קשות מחוסר מעש, ובמקום חמש שחיטות בשבוע הם שוחטים רק שלוש פעמים בשבוע!! המכתב כולו מובא כאן בנפרד היום.
אך מתברר שאלו הם הצרות הקטנות של הרבנות שארית ישראל. בשטח פורחות להם שחיטות זולות בהרבה מהרבנות שארית ישראל, והציבור הנורווגי לא פרייאר.
לפני כחודש ימים, נמכרו במספר שכונות בירושלים מאות טונות של עופות, בהשגחת קהילות ובפיקוח הרב מרדכי גלאי. המחיר היה כשבע ₪ פחות ממחיר קילו של הרבנות שארית ישראל. אפילו מי שקונה רק הרבנות שארית ישראל, הפעם לא היה יכול לעמוד מן הצד. אם הרב גלאי מוסמך על הרבנות שארית ישראל ועל 'יתד נאמן', מדוע שלא יהיה ניתן לסמוך עליו בשחיטה נפרדת, וכך אכן הצליחה אותו יוזמה פרטית להצלחה משגשגת, כאשר משחטת עוף ירושלים חווה ירידה במכירות, והיא מנסה את כוחה במבצעי הוזלות חסרי תקדים במכולות בקרבת השכונות בהם נמכרו אותם עופות.
דני מזרחי זעם. הוא אף נפגש אם מארגני השחיטות הפרטיות, אך עמד בשלו להמשיך למכור ביוקר רב לאברכים שמחפשים לחסוך בהוצאות, והפגישה התפוצצה. משכך לא נותרה ברירה אלא לצאת לדרך לעוד שחיטה. אגב, באותה פגישה צעק דני מזרחי על היזמים, שכבר תשמעו שאותו מר מזרחי הינו  מחלל שבת למהדרין, "איך אתם פועלים נגד גדולי ישראל"
דבר השחיטה הנוספת שיצאה לדרך נודע לדני מזרחי השוהה במיאמי בעיצומו של שבת קודש, והוא הרים בעיצומו של השבת טלפון לרפי מנת. טוענים שרפי מנת לא הרים לו את הטלפון בשבת. נקווה שאכן כך. לגופו של סיפור, דני מזרחי זעם כולו, והודיע כי אם לא הרב גלאי שהינו רב שחיטה בשארית ישראל לא יתנער מאותו שחיטה, הוא מפסיק על אתר את מכירות של השחיטה של הרבנות שארית ישראל. רפי מנת נלחץ כדבעי, היות והדבר היחיד שנותר לאותו הכשר גזול, זה רק השחיטה לא מעבר לכך, והודיע כי יפרסם מכתב התנערות ביום שלישי מעל גבי יתד הלא נאמן. תחילה היה נוסח המכתב חריף ומוזר, כי כל מי שקונה שחיטה אחרת הוא מתנהל נגד גדולי ישראל, אך הרב גלאי התנגד לנוסח מטופש זה, ובסופו של דבר פורסם המכתב אתמול ביום שלישי בנוסח זה: הבהרה והודעה ברורה. הריני להבהיר כי בניגוד לפרסומים שונים, הפיקוח שלי על שחיטת עופות למהדרין, הינו אך ורק של שחיטת העופות של חברת 'עוף ירושלים' תחת המותג תפארת בכשרותה המהודרת של בד"ץ שארית ישראל. כל הפרסומים האחרים בדבר שחיטות אחרות שתחת פיקוחי, אינם נכונות כלל וכלל.

אלא שכאמור כל זה לשם הרשמיות ולאחר לחץ מטורף של מנהל משחטת עוף ירושלים. בשיחה שמובאת כאן הערב עם הרב גלאי, הוא מצהיר שהוא ימשיך בלאו הכי לפקח על השחיטות הנוספות, וכל המכתב הוא רק שהוא לא נותן הכשר רשמי. היכונו להמשך המריבות בתוככי הכשרות הגזולה הרבנות שארית ישראל.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל