התקרית המבזה הראשונה מבית הגריג"א לאחר המינוי של דודוש שפירא לנכד.
מבוכה חסרת תקדים לאור המכתב המוזר שפורסם הבוקר בשער העיתון הלא נאמן.

כמידי יום שלישי ביום שלישי, גם הבוקר כצפוי, פורסמה מודעת מכתב עליו חתומים הרבנים אשר יתד חפץ ביקרם. פעם מכתב של רבנים גדולי ומאורי הדור היה דבר נדיר ומרגש, וודאי מחייב ומרומם, אבל בעידן השיווק, שבלאו הכי מכתירים את מי שרוצים למנהיג, כחלק מעסקת השיווק, נושא המכתבים הפך להוראת קבע קבועה, וכמעט מידי יום שלישי יש מכתב עם חתימות. פעם זה להתחזק בבקיאות התורה, פעם בבין אדם לחבירו, פעם על שבת, אך בדרך כלל על איזה מגבית, על כל ארגון שלא יבוא.
וגם הבוקר מתפרסם בשער העיתון הלא נאמן, מכתב קריאה לרבני וגבאי הקהילות, להתחזק. לא אל תדאגו, לא אכשר דרא, לא צריך להתחזק ממש. הכוונה שצריך להתחזק בלתת כסף לארגון שרוצה כסף. ארגון טהרת המשפחה, שמי שיודע ומי שלא יודע לא יודע, על שקרים ותרמיות שהם פועלים בדרך להשגת הכסף, אבל לא זה הנושא.
במכתב נכתב כך: לאחרונה נתעורר העניין של כשרות המקוואות, שלדברי הרבנים שליט"א המפקחים מטעם המרכז הארצי נתקלים הם רבות לדאבון לב במקוואות שמצב כשרותם אינו טוב, וכבר הזהיר ע"ז רבינו הגדול הגראי"ל זללה"ה הרבה פעמים, שצריך לזכור שמקווה שאינו כשר אינו מקווה רח"ל.
שמעתם טוב?? רבינו הגראי"ל הזהיר, שמקווה שאינו כשר אינו מקווה. ממש חידוש מן השמיים. מקווה שאינו כשר הוא לא מקווה. כך הזהיר הגראי"ל. חידוש גדול ועצום.
המכתב לאחר שיצא היום לרבים, גרם למבוכה רבתית. האם הרבנים שחותמים לא יודעים על מה הם חותמים?? ממתי רב חותם על כזה נוסח מוזר ותמוה?<
על הגר"ח זה לא שאלה, וכבר ידוע ומפורסם איך פועלים ההחתמות שם בבית. אבל הגריג"א? הרי רק לפני כמה חודשים, סיפרו לנו בהתרגשות מהולה בחרדת קודש, שבישיבת מועצות של רבני שלושת המפלגות, ש"ס אגודה ודגל, התארכה הישיבה מספר שעות, לאחר שעל המכתב שהוכן מראש, הגריג"א עבר בדקדוק רב ובעיון מרובה, וכשהגיע למשפט שמקלל את החילונים שאינם שומרים שבת, דרש להוריד את זה, ואז החל פולמוס עם האדמו"ר מגור, כאשר כל העם רואים את הקולות ואת הברקים וכו', והנה, ככה פתאום ביום בהיר, מכתב כזה מגוחך על ההוראה המיוחדת של הגראי"ל מקווה שאינו כשר אינו מקווה!!
גורמים שונים מאשימים את דודוש שפירא במחדל, לטענתם, מאז הוא מינה את הגריג"א לסבו והגריג"א אותו לנכדו, החל לסמוך הגריג"א על דודוש שפירא בעיניים עצומות, וכמו שכבר אמר, שהוא סומך על דודוש שפירא בהנהגת הדור, לאחר שהוכיח את הצלחתו בשנים האחרונות.
מאז, כך הם אומרים, הוחלט שהמכתבים יוצאים מהבית רק לאחר אישור של דודוש שפירא, וממילא מתייתר ההסכמה של הגריג"א למכתב. זו התוצאה – הם מבכים. דודוש שפירא נמצא למטה וראשו למעלה, וכעת תראו איזה מכתב מביך הוא הביא עלינו
איזה בושות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל