כל האמת: מלחמת חיפה של 'דגל התורה' בגור וליצמן, היא תוצאה של מלחמת המחנות בבני ברק

מלחמת המפרץ השלישית חוזרת. 'גזירת השמד' מבית דגל התורה חיה ונושמת. קו במערכה מציג: כך השפיע מלחמת המחנות של יענקוש ודודוש על מלחמת הגיבוי למיכי אלפר הנאבק לבד וללא תוצאות מול מיכי אלפר שנהנה כנראה  מכל רגע, כבר שנתיים ימים. מה הביא את יתד לצאת מגדרו להתבזות ולהשתטות בכתבת ענק נגד יענקל ליצמן, וליצמן הערב מגיב ליתד ולדגל: יתד נאמן זה פישקאוויל. כל הפרטים.


מלחמת המפרץ ההזויה של דגל התורה. לשמוע ולא להאמין על מה מנהלים בדגל התורה מלחמות עולם:
הסיפור בחיפה ו'גזירת השמד' כלשונו של מר גפני, שמלווה את הציבור החרדי בשנים האחרונות, החלה בבחירות האחרונות לעיריית חיפה. אז התמודדו לראשות העיר שניים, ראש העיר המכהן יונה יהב ומולו יעקב בורובסקי. הציבור החרדי ברובו תמך במועמדות יהב אך נציג 'דגל התורה' מיכאל אלפר, פעל כפי הנראה מאחורי הקלעים עבור מועמדות בורובסקי.
לאור פעילותו של אלפר עבור בורובסקי, החליט יונה יהב שעל פעילותו הבוגדנית של אלפר הוא ישלם. יונה יהב הודיע שאלפר לא יוכל לשמש כסגנו גם במחיר שסיעת שס"ג המאוחדת, יישארו באופוזיציה אם יתעקשו שאלפר יקבל תפקיד.
דרישה זו של יונה יהב אכן עיקבה את כניסתם לקואלציה העירונית, ובעקבות כך הופצו פשקווילים רבים ברחבי העיר חיפה, כנגד אלפר, בהם נכתב: "הזדעזעי ארץ, מיכאל אלפר וקומץ חבורת העבריינים בתנועת דגל (ללא) תורה ולצידו חבר מרעיו המושחתים והמטונפים עד אימה בזימה רח"ל". בהמשך נכתב כי תושבי העיר מזועזעים מהמלחמה שנוצרה: "אנו תושבי חיפה שהצבענו עבור מפלגת שס"ג - ליטאים, ספרדים, חסידים ואנשי חיפה פשוטי עם מוחים נמרצות על הטרור שאתה וכל אותם עושי דברך פועלים כנגד שלוחי דציבורא".
חודש אחרי הבחירות כאשר ראו כולם שיהב נחוש, התקיימה פגישה בלשכתו של יונה יהב  עם יו"ר שס אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן.  בפגישה דרשו השלושה לקיים את ההסכם מלפני הבחירות, שהמפלגה המאוחדת 'שס"ג' תקבל סגן ראש עיר בשכר, ויו"ר מועצה דתית לנציג ש"ס. בסים הפגישה ראש העיר התחייב לקיים את ההסכם כפי שסוכם לפני הבחירות ולפיו ימונה סגן ראש עיר חרדי בשכר, בתחילה נציד אגודת ישראל ולאחר מכן נציד דגל התורה מיכי אלפר.
אלא שבשנתיים הראשונות של הקדנציה של יהב, התקיימה פעילות אופוזיציונרית נגדו כל העת, שכללה חיכוכים יזומים והשמצות כל העת, ולדידו של יהב, מי שעומד מאחורי הכל זה מיכי אלפר.
בשל כך, לפני כשנתיים, לקראת חצי הקדנציה והגעת זמנו של אלפר לשמש כסגן ראש העיר, כתב יונה יהב למר גפני מכתב  בו הוא תוקף בחריפות רבה את התנהגותו של חבר המועצה מטעם דגל, מיכי אלפר, ומבהיר כי לא יעניק לו את תפקיד סגן ראש העיר. במכתב כותב יהב: "כידוע לך מזה זמן רב אני עד להתנהגותו הקלוקלת של שלוחך למועצת העיר מיכאל אלפר ואף הלנתי בפניך לא פעם על האופן המביש הו הוא בוחר להתנהל מול הנהלת העיר. זאת בניגוד לכל ערכי התום לב, ההגינות והמשמעת, עליהם התחייב עם הצטרפותו לקואליציה בראשותי",  "הבוקר גיליתי כי שוב בהנהגתו התבצעה פלישה אלימה נוספת למבנה ציבור. חבר המועצה מיכאל אלפר הפר בכך באופן בוטה כל התחייבות לטוהר מידות אישי וציבורי. לא אסבול זאת עוד".
"כראש עיר אינני יכול לסמוך את ידי על מי שמזה זמן רב מוליך אותי בכחש ומוציא דיבת העיר רעה. יתירה מזאת, פריצה למבנה עירוני, גרימת נזק רב ובמזיד לרכוש ציבורי ועבירה שיש עימה השגת גבול, כל אלה עומדים בניגוד לאמות המידה הנדרשות לאדם המבקש להתמנות לתפקיד החשוב", תוקף יונה יהב.
יהב ממשיך ומבהיר לגפני: "לפיכך ועל מנת ולנהוג בהגינות הנדרשת הריני להודיעך די זמן מראש כי חבר המועצה מיכאל אלפר לא יוכל להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר כמתחייב מההסכם הקואליציוני".
בתגובה יצא מר גפני במכתב נזעם ליהב בו דרש ממנו שלא להפר הסכמים. "לא התפלאתי", כותב גפני בתגובה ליהב, "מיכי אלפר הינו שליח ציבור מסור ונאמן המייצג את שולחיו ואת העיר חיפה בכלל בכבוד ובכישורים נדירים. מיכי אלפר מתגורר בשכונת נוה שאנן יחד עם מאות משפחות מחבריו שאתה אינך מעוניין שהם יגורו בשכונה זו ולא השלמת, וכן גם אמרת לי, עם העובדה שהם גרים שם וההתפתחות החרדית בעיר".
"קיימים שני סוגי אנשי ציבור - יש המייצגים את התושבים אצל ראש העיר ויש המייצגים את ראש העיר אצל התושבים. מיכי עשה את שני הפרמטרים בנסיבות ולגופו של עניין, אתה ככל הנראה היית מעדיף רק את האופן השני", תקף גפני, "באם הינך רוצה להפר את ההסכם הקואליציוני ולא לאפשר למיכי אלפר להתמנות כסגן במחצית השנייה של הקדנציה ולמנוע ייצוג של חלק גדול ממצביעי יהדות התורה שאף הצביעו עבורך, אנא אל תסתתר מאחורי תירוצי סרק שמשום מה שיערתי שהם יבואו".
לסיום כתב גפני: "כידיד הרשה לי לתת לך עצה אל תלך בדרך זאת ומנע רגליך מנתיבות אלו, לא תהא תפארתך בהליכה על מסלול לא ישר, לא הגון, לא צודק, לא אמיתי והאמת אף לא חכם. אני אף מוכן להשקיע זמן בכדי ליישר את ההדורים המלאכותיים שנוצרו ביניכם כאשר כמה "נשמות טובות" סביבך מלבות את האש ומתפרנסות מכך".
בתגובה, שיגר ראש עירית חיפה יונה יהב מכתב תגובה חריף אל ח"כ משה גפני בו הוא מגיב על מכתב התגובה שהחזיר לו בעניין סירובו למנות את נציג הסיעה מיכי אלפר לסגן ראש העיר.
קבלתי את מכתבך מיום 3 בספטמבר 2015 ולצערי לא מצאתי בו גם לא מילה אחת של אמת", פותח יהב במתקפה חריפה, "מתוך שנים ארוכות של היכרות אני יודע - גם אם אין אנו רואים עין-בעין הרי אתה איש של אמת. לפיכך, אני משוכנע כי אלה שסייעו לך לנסח את המכתב אליי, הם אותם אלה המנסים להוליך בכחש גם את הנהלת העיר ואותי. כל הטענות ששטחתי בפניך הינן כאלה המגובות במסמכים ובנתוני אמת, ואשמח להציג אותם בפניך לכשתזדמן לעירי".
יהב מוסיף וכותב: "איני יודע מה היא מוטת השליטה של הנהלת דגל התורה היושבת בירושלים ובבני ברק על הקהילה הליטאית בחיפה, ואיני עוסק בכך, זה אינו עניני. אני יודע אך זאת; הגעת לפני כשנתיים למשרדי עם הרבנים המכובדים ליצמן ודרעי, על מנת לדבר בזכותו של נציגך וביקשת כי אתעלם משנים בהן חיבל, הוציא לשון רע וטרפד כל ניסיון לשיתוף פעולה עם העירייה ואיתי. קיבלתי זאת בהכנעה, משום הערכתי הרבה אל חבריך ואליך".
"תחת הבטחה חתומה של נציגך לפעול לבחירתי לראשות העיר, קיבלתי כזבים - כפי שהוכיחו מעל לכל ספק נתוניי ההצבעה בקלפיות. כשהצגתי נתונים אלה בפנייך, והוכחתי בפנייך כי קהילתך לא הצביעה עבורי, הסכמת כי אכן היה כאן דבר בגידה. למרות זאת, לבקשתך, נשכתי את שפתיי והסכמתי בסופו של דבר לקבל את נציגך לקואליציה שבראשותי", ממשיך יהב במתקפה.
"באופן אישי אני חייב לומר כי אני גם תמה על דברים שכתבת", מאשים יהב את גפני, "משום שמאז נבחרתי לראשות העיר בפעם השלישית, לא עמדת בקשר, לא ביקרת בעירייה או פגשת בי וניזונת רק משמועות ולחשים של עסקנים. זאת, לעומת ראשי קהילות מכובדות אחרות בעיר, אשר ביקרו בעירי, ראו את צרכי הקהילה שלהם מתמלאים ואת בקשותיהם נענות".
לקראת סיום מצהיר יהב כי "היום, אני יכול לומר בביטחון גדול - ובמידה לא מבוטלת של צער - טעינו ידידי. עם זאת, בעוד בחירת הסגנים נתונה בידי, אין אני יכול לבחור מי יהיו שלוחך ונציגי הקהילה הליטאית בעיר. כל הניסיונות לעבודה משותפת - המבוססת על הגינות ומוסריות - העלו חרס".
"מודה לך על עצותיך הטובות, ומציע מצדי כי את הזמן אותו אתה מוכן להשקיע ביישור ההדורים ביני ובין נציגך, תקדיש לתיקונים בבית פנימה. אני מאסתי בחלקות הלשון וגלגול העיניים", עוקץ יהב בסיום מכתבו.
בהמשך  באזור ניסן תשע"ו, ניסו הצדדים לקיים מגעים כאשר מר גפני נפגש עם יונה יהב, אבל בסופו של דבר העלו הם חרס כאשר יונה יהב מודיע חד משמעית על סירובו לתת את סגנות ראש העיר למיכי אלפר.
וכאן נהיה הפיצוץ הגדול והחלה מלחמת המפרץ השלישית. יהב מסרב למנות את מיכי אלפר לסגנו, ובדגל התורה מתפוצצים.
בי"ט אייר תשע"ו הסתיים תפקידו של נציג אגודת ישראל בחיפה ישראל אריה בליטנטל, ומאז ועד היום לעיר חיפה אין סגן ראש עיר חרדי, הכל בשל מאבק האגו המטופש של דגל התורה. במשך החודשים שלאחר מכן הפעילו בדגל התורה את כל הכלים והאמצעים כדי ללחוץ על יונה יהב למנות את מיכי אלפר לסגנו.  הלחצים שדגל התורה הפעילה והאנרגיה שהם השקיעו בכך, בהחלט דימו התקפות מלחמה. הלחצים כללו, התקפות קשות של דגל התורה כנגדו, התקפות קשות של מר גפני באופן אישי על יונה יהב והתנכלות בוועדת הכספים, התקפות של מר גפני בנאום הגיהנום המפורסם שלו כנגד היועצים החרדיים של יהב, מכתבי תמיכה של כל הרבנים והעסקנים בחיפה והסביבה באלפר ודרישה שרק הוא יהיה הסגן, כינוסי תמיכה של דגל התורה באלפר, התקפות קשות על אלפר בכל כלי המדיה החרדים וכאלו שקוראים לעצמם כך, ומה לא. אך יהב עומד איתן בדעתו. מיכי אלפר חתר תחתיו והוא לא יהיה סגן ראש העיר. תמנו כל אחד אחר מדגל התורה – רק לא אלפר.
ואז היו אמורים שוב לצאת להיפגש עם ראש העיר חיפה שלושת הראשים. ליצמן דרעי וגפני. להוכיח שיש חזית אחת בדרישה להציב את אלפר לסגן. אלא שככל הנראה הבינו בסוף מי שהבין שכלום לא יצא ממפגש זה - חוץ מביזיונות, וביטלו בש"ס את הפגישה וממילא היא התבטלה לגמרי.
----------------------
חלק שני במלחמת המפרץ בחיפה – המשך לכתבה הקודמת וחשיפה של קו במערכה – כיצד התחדשה המלחמה בחיפה בחסות מלחמת המחנות בבני ברק
משראו באגודת ישראל שיהב מתעקש והתפקיד של הסגן שיכול להועיל הרבה לציבור החרדי סתם מתבזבז על כלום ונותר ריק ללא איוש, פנה יענקל ליצמן למר גפני בהצעת פשרה.
במכתב של שר הבריאות דאז ליצמן, הממוען למר גפני, מציע ליצמן שני אפשרויות. האחת, שסגן ראש העיר מטעם 'אגודת ישראל' אריה בלינטנטל יתפטר היום מחברותו בעירייה ובמקומו יכנס המועמד של דגל התורה אריה זיסמן, והוא זה שיקבל את הסגנות המגיעה כעת ל'דגל התורה' תמורת כך שבפעם הבאה הרב אריה בלינטנטל יהיה חבר המועצה בחצי הקדנציה על חשבונה של 'דגל התורה'.
הצעתו השניה גורסת כי בליטנטל יקבל כעת את הסגנות גם במחצית השניה של הקדנציה על חשבון 'דגל', ובפעם הבאה תקבל זו האחרונה סגנות לקדנציה מלאה, ללא רוטציה.
"אשמח לקבל את חוות דעתך למכתב שכנראה יביא לשחרור קבלת הסגנות המגיעה לדגל התורה במחצית השניה של הקדנציה ותקועה אצל ראש העיר", כותב ליצמן לגפני.
וכאן הגיע התגובה המפורסמת של מר גפני בה הוא כינה את המאבק הפוליטי בחיפה כ'גזירת שמד' והצהיר שבגזירת שמד אין פשרות.
וכך כתב מר גפני לליצמן: "מאשר בתודה קבלת מכתבך בנושא הצעות לפתרון המשבר של הפרת ההסכם הקואליציוני בחיפה ותמהתי עליו מכיון שהצעת לי את ההצעות הללו פנים אל פנים ולא היה צורך לכתוב אותם ולהלן תשובתי:"
"לראשונה מאז פעילותינו הציבורית במשך עשרות שנים אנו נתקלים בתופעה פסולה שבה ראש עיר אנטי חרדי פוסל נציג חרדי שנבחר כדין, חתם אתנו על הסכם קואליציוני והודיע כי הוא פוסל את הנציג ודורש למנות נציג אחר במקומו. הרב מיכאל אלפר מייצג את הציבור החרדי בנאמנות ובמסירות אין קץ בנושאים הקדושים והיקרים לנו כמו שבת, חינוך תורני, שירותים דתיים ועוד ועוד והדאגה לפרט מכל החוגים והעדות שהוא לצנינים בעיניו של יונה יהב שאיננו מעוניין בבחירתו לסגן תוך רמיסה של ההסכם שהוא חתום עליו ופגיעה בכבודו של הציבור החרדי ונציגיו".
"לא יתכן כי נציג חרדי שנלחם למען השבת, קודשי ישראל וחינוך ילדינו יסבול ויהיה נרדף על כך, אנו כנציגי יהדות התורה מחויבים לשמור על נציג שכל מטרתו ופעילותו הן המטרות לשמן כולנו נבחרים כאמור. מצב זה מזכיר לי את מאמר הגמרא כי בשעת השמד נלחמים על ערקתא דמסאני; ולכן על אף הכוונות הטובות בהצעותיך אני דוחה אותם מכל וכל מכיון שהרב אלפר הוא יהדות התורה ואיש מאתנו לא יתן בשום מקרה ובכל זמן לפגוע בו ובמה שהוא מייצג. ההצעה היחידה היא שיתכבד יונה יהב ויכבד את ההסכם. היום כולנו מיכי אלפר!"
כן! על זה נאבקים בדגל התורה. לא על תורה ויהדות, על ג'וב בעיריית חיפה, זה הגזירת שמד שלהם.
בהמשך עוד ניסו בדגל התורה להעלות על נס כל העת את המאבק למען מיכי אלפר, כאשר אחרי הודעתו של גפני שזה גזירת השמד המשיכו שאר השוטים בדגל הפשרה להכריז הכרזות דומות, כך למשל התבטא יממה אחרי מנחם שפירא: אשריכם דגל התורה, כולנו מיכי אלפר, כולנו נלחמים את המלחמה של הקב"ה, את המלחמה של האידישקייט" וכן על זה הדרך, כאשר מספר ימים לאחר מכן נסעו קבוצה נרחבת מעסקני לחזק את מיכי אלפר מחיפה, שם הם בכו שמשפילים אותם. ראשון נשא דברים מזכיר מועצת גדולי התורה וסגן ראש עיריית בני ברק אבי רובינשטיין, שדיבר על ההשפלה הגדולה. "הנושא הזה האם לתת את הסגנות או לא לתת זה איזה מין השפלה. הרי אי אפשר לקחת את החברות במועצה ולא את החברות בוועדות. זו מין השפלה שאי אפשר לסבול אותה". אח"כ אמר "זו לא מלחמה על תפקיד אלא על זכויות של ציבור הצועד בדרך התורה. מהמרגלים למדנו את דברי הכתב סופר כי כשאדם חושב שבענייני ציבור אפשר להתנהל על פי דעתו ללא עיני העדה זה תחילת המדרון".  לדבריו, "הנציג בחיפה פועל על פי דעת תורה, וכך גם חובה להכריז שבסוגייה זו לא נעשה כמלא נימה ללא דעת תורה שסתירת זקנים בניין. זו ההכרזה שלנו הערב, תמיכה והצהרת שייכות לדרך התורה ולנושאי דגלה בחיפה ובכל מקום".  "אנחנו נפנה לגדולי ישראל נשמע דעת תורה כיצד יש לפעול בנידון" הוסיף.
בהמשך, נשא דברים מנהל המחלקה המוניציפאלית בתנועה הליטאית וסגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא שאמר ביהירות קטנונית: "ציפו שנתקפל ונחליף את הנציג. מישהו לא למד אותנו נכון".
יוזם הכינוס, סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס, אמר הערב  "לא ניתן לראשי ערים לנהל לנו את הסיעות זה יקעקע את כל זכות קיומנו". ממש נפלא. ככה זה כשלא עסוקים במלחמה על התורה והדת. עסוקים ממש בשטויות וזוטות.
חודש אחרי גם נקם גפני בליצמן על ניסיונו להתפשר חלילה וחס מול יונה יהב, כאשר ניסה ליצמן להוביל משבר על חילולי השבת, אופס... סליחה, משבר על רפורמת הביטוח הסיעודי והצהיר על כך ברבים, התנגד מר גפני ואמר לו כמו שאתה בחיפה לא גיבת אותנו כך אנחנו עכשיו לא מגבים אותך ולא נסכים להצטרף למשבר על רפורמת הביטוח הסיעודי.
אך מאז נרגעו הרוחות – לפחות בגזרת ליצמן וגפני. אמנם הכסא של סגן ראש העיר בחיפה עומד מיותם, אך מלבד זאת שבדגל התורה וביתד הלא נאמן מעלים על נס כל תזוזה של יונה יהב כרודף חרדים הגדול ביותר, וכמו שהם עשו לניר ברקת עד להסכם שהוביל הרב סאלוייציק מול ניר ברקת ואז הוא נהיה איש טוב, כך ליהב, כל חדר שמפונה זעקות עולם ביתד הלא נאמן, מלבד זאת נראה שכולם הרימו ידיים ונכנעו מול גזירת השמד הנוראה. יתרה מכך, יונה יהב הצליח ליצור פירוד, וזה נראה שמלבד דגל התורה ויתד נאמן, הוא מסתדר עם כולם. הוא מפרסם בעיתונים המודיע והמבשר ולא ביתד, הוא נפגש ומשוחח עם אנשי אגודת ישראל ולא דגל התורה, וכן על זה הדרך.
אלא שבשבוע שעבר חל מפנה שהחזיר את הכותרות על מלחמת המפרץ בחיפה למען מיכי אלפר, כאשר הטונים אף החריפו ועברו את גבול הטעם ההגיוני והנורמלי. וכל זאת כשאין אפילו תחילת הסבר על מה ולמה יצא הקצף הגדול ועל מה המהומה עתה.
התשובה כמו שהקדמנו, נעוצה במלחמת המחנות בבני ברק שכלל לא דועכת אלא מחריפה מרגע לרגע.
אחרי שורת מעשים וניסיון שיווק של מחנה דושוש שהשיא היה במינוי המגלגל מצחוק עד עתה של דודוש שפירא לנכדו של הגריג"א, כאשר בדרך אגב יש טוענים שהשבת היה שמחת שלום זכר למקורבים לרגל הוספת הנכד החדש, החליטו במחנה יענקוש שהם חייבים להגיב ובכל העוצמה. הסיפור בחיפה נפל לידיהם כפרי בשל. פינוי הישיבה על ידי עיריית חיפה, דבר שבשיגרה בכל עיר נגד מבנה לא חוקי או שמתמקם בשטח עירוני, היה ההזדמנות. בבית הגר"ח הצליחו להוציא הסרטה של תשע שניות שלא מדבר על שעוני יד או על זקן ארוך, אלא מאחל מפלה גדולה לאותו רשע יונה יהב, ובכך ניסו במחנה יענקוש ליצור מצג ואוירה שהגר"ח מוביל את הדור והוא ישלוט על עסקי דגל בחיפה ומלחמת מיכי אלפר. רק ר' חיים יכול לקלל את יונה יהב ולגרום למפלתו. פסק בית המשפט שהגיע יומיים אחרי בעד הישיבה היה עוד מזל והצלחה למחנה יענקוש שמיהר להניף את ההצלחה לזכותו של קללת הגר"ח.
אלא שאז הגיע ליצמן וטרף את הקלפים. הוא נפגש עם יונה יהב. ביום רגיל לא היה קורה כלום, אבל זה הגיע בדיוק כאשר יענקוש מנסה למנף לעצמו את מלחמת מיכי אלפר בחיפה. כאן היה חייב יענקוש להוכיח שהוא שולט היטב בדגל ויכול לגבות היטב את מיכי אלפר ללא שמישהו יעז להפר את קללת הסבא והגיבוי למיכי אלפר. היישר הוקפצו כל נאמני מחנה יענקוש כדי להוציא גינוי ליענקל ליצמן על העזתו להיפגש עם יונה יהב. יענקוש ניסה להוכיח מנהיגות ושליטה על דגל התורה.
כאן כבר יתד השייכים למחנה דודוש לא יכלו להתאפק ולהישאר מאחור. ברגע שזה קרב מי מנהל יותר נכון את נכסי המפלגה והמאבק על כבודה, יתד ממחנה דודוש היה חייב להוכיח שהוא יותר אגרסיבי והוא יותר עוצמתי.
וכך באופן חריג ומוזר ביותר, יצא יתד ביום שישי בכותרת ענקית ששנים רבות לא נראתה כדוגמתה, לא בתוכן ולא בצורה, וכך זעקו שם "כאב עמוק מהגיבוי שקיבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת". כאב עמוק הם צועקים. כותרת כזו לא הייתה, לא על חילולי השבת, לא על הכותל וכל הרפורמים ולא על שום חילול של קודש דומה לזה. לא כאב ולא עמוק. רק עכשיו יש פתאום כאב עמוק. שליצמן נפגש עם יונה יהב.
בכתבה נכתב כך:
"כאב עמוק מהגיבוי שקיבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת'", נכתב הבוקר בכותרת ראשית בביטאון הליטאי, "רבנים ואישי ציבור מביעים רגשות כאב חריף וצער לנוכח חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה, כאשר בשבתות האחרונות החלו להתקיים אירועים בעיצומה של שבת קודש במתנ"ס הדר - תאגיד עירוני הנמצא בבעלות העירייה", נכתב בראשית הדברים. 
על פי העיתון, בעקבות חילול השבת, חבר המועצה מטעם 'דגל' מיכי אלפר פנה לפני שבועיים ימים לנציג 'אגודת ישראל' - חבר הנהלת התאגיד "אך למרבה התמיהה הוא התחמק שוב ושוב ואמר כי הוא צריך לדבר בנושא עם ראש הסיעה שלו בכנסת וכי 'הרוב מטופל' וכך חילולי השבת ממשיכים באין מפריע".
וכאן מגיעה המתקפה הישירה על ליצמן: בעקבות ביקור שקיים בימים אתמול בחיפה ואשר במהלכו נפגש עם ראש העיר יונה יהב ועודדו לשמירת השבת: "ראשי הציבור החרדי בחיפה, הביעו את תחושותיהם הקשות מהביקור שהעניק גיבוי לראש העירייה על ידי הח"כ הבכיר של יהדות התורה".
ב'יתד', מצטטים התבטאות של הגר"ח קנייבסקי נגד יהב: "ד' יעזור שלרשע הזה תהיה מפלה". וההתקפה על ליצמן ממשיכה: "עוד ציינו הרבנים ואישי הציבור בכאב רב את חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה ובשל כך הביעו את פליאתם ותדהמתם על העידוד הניתן לראש העירייה אשר בתקופתו ואף לאחרונה ממש מתרבים חילולי השבת בעיר".
העיתון מצטט את רבני חיפה: "למרבה הפלא לאות 'הוקרה' על התרחבות חילול השבת, העניק חבר כנסת בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת' לגיטימציה לראש העירייה בביקור מיוחד. זו התנהלות שאיננה מקובלת בציבור החרדי ובפרט כאשר מדובר בפגיעה בציפור הנפש של היהדות הנאמנה חילולה ורמיסתה של שבת קדשינו".
עד כאן הכתבה. הכותרת של הכתבה פורסמה באופן בולט גם בעמוד הראשון, והכתבה הגדולה הבולטת פורסמה בעמוד 6. אם לא די בכך, ביתד צירפו כתבה נוספת במסגרת בתוך אותה כתבה, המגננה את קריקטורת ההסתה החריפה שפורסמה בעיתון הארץ נגד אריה דרעי. כביכול מדובר באותו סוג של פשע ושנאה.
כאמור, ליצמן הוא רק האמצעי והקרבן, הוא בכלל לא המטרה. הנסיבה וכל המטרה היא מלחמת המחנות בבני ברק שמחריפה מיום ליום.

ליצמן הערב הגיב בזלזול על הדברים וכינה את יתד כפישקוואיל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל