מכתב המחאה של מרן ראש הישיבה בגר"ד לנדא

מכתבו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א בשנת תשמ"ט בתגובה ומחאה למכתב האיום של הגר"ד לנדא נגד מרנן גדולי התורה שהקימו את דגל התורה בשנת תשמ"ט
בסיעתא דשמיא חום ראשון לסדר כי תשא את ראש בני ישראל י"ד אדר ראשון תשמ"ט
הנני בזה להצטרף לכבודה של תורה, כמבואר בשערי תשובה לרבינו יונה שער שלישי, שחובתינו לרומם החכמים לתתם עליונים ויהיו דבריהם נשמעים וילוו עליהם העם כולו, וכבר הרחיב בזה בספר כתר תורה לתלמידו של קודש הקודשים רבינו הגר"א ז"ל אשר מדרכי היצה"ר לאבד הדרת התורה ולהפחית יקר תפארתה, ודרכו לפתות לת"ח שיהיה מוכתר בכתר ענווה ולהניח כבודו לפני כל אדם וצריך להזהר ולהשמר מן הנחש הארור המסית והמדיח כי אין דעתו אלא לבזות כבוד התורה בעיני ההמון ובעיני התלמידים עיי"ש בדבריו החוצבים להבות אש.
ועלינו לשבח ולהודות להקב"ה אשר בדור אחרון זה, לאחר החורבן הנורא בעוה"ר של היכלי התורה והיראה בגולה, הרחיב ד' לנו במעט וזכינו לכבודה ולתפארתה של תורה ומתרבים בעה"י הממיתים עצמם באהלה של תורה כ"י, וזכה הדור הזה, מה שלא כל דור זכה לכך, להאיש על העדה אשר יצא לפניהם וגו', בחכמה ותושיה באהבה וחמלה, מאת ד' היתה זאת כי לא כלו רחמיו לחיותנו כהיום הזה. – ורע ומר אשר חכם אחד שליט"א, דאורייתא קא מרתחא בי', ובא לכלל כעס ובא לכלל טעות וכשלון, ונכנס בו אש זרה אשר לא ציווה ה', והטיח דברים אשר לא כדת, שלא בדעת ושלא בהשכל, נגד עיני העדה אשר בית ישראל נשען עליהם,.
והאמת כי כל בן תורה וכל אשר יש בו ריח תורה, יודע להפלות ולהבין כי כל דבריו בטלים ומבוטלים כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, וכל כלי יוצר להצר כבודה של תורה לא יצלח, וכל לשון מדברת גדולות על רועי ישראל ששתלן הקב"ה בכל דור לא ישמע ולא יזכר ולא יפקד, ולא נצרכא אלא שלא יבוא איזה תלמיד טועה להמשיך אחרי האי פלגאה, ושארי ליה מאריה להאי צורבא מרבנן כי שגגה היא ורוח שטות עברה בו, וכבוד יקר תפארת גדולת תורתו ויראתו במקומו עומד.
ויתן ד' ית"ש ויקויים בנו אין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו ונזכה במהרה להבטחה ומלאה הארץ את ד' כמים לים מכסים אמן כי"ר.
הכותב וחותם לכבוד התורה ונושאי דגלה

שמואל אויערבאך

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל