מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט
לאחר הוספת התואר 'מרן' להגאון ר' דב לנדו, ולקראת כניסתו כנראה למועצת הרבים בדגל התורה, קו במערכה מגיש שוב את המכתב הראשון המפורסם שכתב הגאון ר' דב לנדא בעניני ציבור. היה כבר מכתב כזה בעבר לפני כמעט שלושים שנה. אז המכתב נכתב וכוון נגד רבן של ישראל מנהיג הדור מרן הרב שך זצ"ל. בסוף מכתבו תוקף הגאון ר' דב לנדא במילים חריפות את הטוענים על חובת הציות לגדולי הדור. וכך נכתב במכתב: בס"ד כ' כסלו תשמ"ט למעכ"ת מכובדי הגאון ר' שמואל דויטש שליט"א. שלום וכל טוב סלה. אני מצטער כי עלי להסב עגמ"נ לכבודו בדברי הבאים. אך כמדו' שבנידון זה חל הכלל הנודע "ההכרח לא יגונה", ובמלוא מובנו, ואקוה כי כבודו יבין לרוחי וידונני לכ"ז. ותוכן הדברים ושורשם הוא הבחירות המעותדות לבוא לעירי' פה בעירנו ב"ב. והנה בשוחחנו בירושלים נגעה השיחה גם בנושא זה ועל דא בלבד קאתינא השתא. ידע כב' כי אם יוחלט כעת עוד פעם לצאת כאן בעירנו לרשימה נפרדת לעירי' אז המצב יהא כזה, ח"ו, שמערכת הבחירות האחרונה לכנסת שהיתה כאן תהא כשח...


תגובות
הוסף רשומת תגובה