הלם בבני ברק. שוקי מישקובסקי במתקפה חריפה על המנהיג החדש הגרי"א אדשלטיין

הלם במחנות בני ברק. שוקי מישקובסקי במתקפה חריפה על המנהיג החדש הגרי"א אדשלטיין תוך כדי שהוא מכנה את דעתו של המנהיג "דעת בעלי בתים היפך דעת תורה". האם שוקי מישקובסקי חתך לכיוון מחנה יענקוש??
בדברים שנשא בימים האחרונים שוקי מישקובסקי, בנו של חזי מישקובסקי ובכיר ביותר בחצר הגראי"ל, הוא תקף בחריפות רבה את דרכו הידועה של הגריג"א תוך כינויים חריפים והתבטאויות קשות, וטענה שזה מה שיוצר את ההשכלה.
כידוע לכל, בעוד בשאר הדברים של השקפה וחיזוק הדת או חינוך וכדו' אין דעה מיוחדת - אם בכלל - להגריג"א, בדבר אחד יש לו משנה סדורה ביותר, אותה הוא משמיע והיה משמיע עד היום ללא הרף ובכל הזדמנות שנקרתה בידו לדבר דברים בציבור. "הספק" "הספק" ו"הספק". בדבריו היה תוקף הגריג"א את השיטה של לימוד בעיון הישיבתי מידי. הגריג"א אף מוסיף תמיד, שכל המשברים שיש לבחורים והנשירה הגדולה, זה אך ורק בגלל הלימוד העיוני ואי ההספק.
אלא שבהקלטה מיוחדת שהגיע לידי קו במערכה, נשמע שוקי מישקובסקי, דמות שהייתה קרובה לנפטר ודמות בכירה מאוד בחצר חזון איש 5, תוקף בחריפות בשם הגראי"ל את משנתו של הגריג"א ודרכו זו.
בדבריו אומר שוקי מישקובסקי: היום ה'מודה' היא, שהגדולים מדברים על ההספק ושלא מספיקים מספיק, אבל הגראי"ל אמר לי, שאומרים בשם ר' ישראל שמה שבדורו יצאו להשכלה, זה בגלל שלמדו מהר ולא למדו בעיון מספיק. אם בחור לומר בעיון הוא יישאר חזק בעולם הישיבות.
הדברים כנראה באים על רקע המחלוקת הקשה בין המחנות בבני ברק, בין מחנה יענקוש למחנה דודוש, כאשר למרות שהם מנסים להסתיר את הדברים כמה שיותר עמוק בבית, היום הדברים ידועים לכל, והקרב הזה חוצה את המפלגה השסועה והמפוררת בלאו הכי.
עדיין לא מדובר אם מדובר בנקיטת צד של שוקי מישקובסקי לטובת מנחה יענקוש, או שמדובר בסך הכל בקריצה במטרה להפעיל לחץ ולנסות לגרוף קצת הישגים במסגרת קרב שני המחנות.
בהמשך הימים הדברים כנראה יהיו יותר ברורים. אנו עוברים לשמוע את ההקלטה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתב הגאון ר' דב לנדא נגד דגל התורה ומנהיגיה בשנת תשמ"ט

חשיפה: מי עמד מאחורי המכתב של הגר"ד לנדא ומי פרסמה ברבים

בלעדי: הספדו המיוחד' של ראש ישיבת רבי חיים ברלין על הגראי"ל